Současná podoba okruhu je z roku 2007, kdy byla postavena nová pit lane a budovy pro celý paddock, známá pasáž Bus Stop byla přestavěna včetně nájezdu do cílové rovinky. Během předchozích let došlo k velkému množství úprav trati a také k jejímu zkrácení na současných 7004 m. Jde o rychlou a kopcovitou trať, kde se rychlosti často vyšplhávají až k hodnotě 330 km/h. Fanoušci i jezdci mají rádi zdejší závody. V anketách o nejoblíbenější okruh Spa pravidelně vyhrává. Nudný závod je zde velmi vzácný. Spa-Francorchamps demonstruje důležitost zručnosti jezdců více, než kterýkoli jiný okruh. Dokazují to především dvě legendární zatáčky Eau Rouge a Blanchimont. Obě dvě se totiž musí projet velmi prudce, aby se povedl výjezd na následující dlouhé rovinky, který jezdcům napomáhá k lepšímu výslednému času kola a k možnosti předjíždění. Samotnou kapitolou je zdejší nevyzpytatelné a velmi proměnlivé počasí. Často se stává, jedna část tratě je suchá, zatímco v jiné může pršet.To je samozřejmě noční můrou týmů a jejich strategií, na druhou stranu však zajímavou podívanou pro motoristické fandy.
Okruh Spa-Francorcgamps se na nachází v Belgi, poblíž města Lutych, asi 10 km od hranic s Německem. Od roku 1924 se na něm jezdí velká cena Belgie.
Byl navržen a zkonstruován Julesem de Theirem a Henrim Langloisem va Ophemem na veřejných silnicích mezi belgickými obcemi Francorchamps, Malmedy a Stavelot. Původní déka okruhu byla 15 km, dnes má délku 7 km.