Mytí aut je stále populárnější. Lidé si uvědomují, že auto je jejich vizitka a péče prodlužuje životnost laku a karoserie.

Trendem je v poslední době tzv. bezdotykové mytí v samoobslužných boxech, které rostou doslova jako houby po dešti. Jedná se o box, který je vybaven jedním či více vysokotlakými čističi – tlakovými myčkami. Dále pak ovládacím panelem s velmi intuitivním ovládáním. „Stále více lidí dbá na čistotu svého vozu, je to jejich vizitka. A také si uvědomují, že pravidelným mytím a ošetřením ochrání lak a životnost karoserie. Proto se těmto službám, a to na co nejvyšší úrovni, věnují stále více nejen čerpací stanice, ale i další provozovatelé, jejichž počet za posledních 4-5 let významně vzrostl. Provozují portálové mycí linky či stále častěji také samoobslužné mycí linky nebo prémiové mycí služby,“ říká Emir Čorič ze společnosti Kärcher.
Bezkontaktní mycí centra jsou aktuální moderní trend, především díky variabilitě využití a vysoké kvalitě mytí. „Hlavní výhodou tohoto způsobu mytí automobilu je, že majitel vozu má větší variabilitu mytí, může se dobře soustředit na zažrané nečistoty. Tyto myčky jsou také většinou levnější než klasické automyčky a mají často nepřetržitý provoz. Jedná se však o fyzicky náročnější variantu a je nutné mít určité znalosti, jak vůz správně umýt,“ říká Emir Čorič. V samoobslužném boxu se používá bezdotykové mytí, což znamená, že na karoserii nepůsobí žádné kartáče nebo jiné mechanické prvky, které by ji mohly poškrábat nebo poškodit lak. Vysokotlaká voda a speciální čisticí prostředky dokážou odstranit i velmi odolné nečistoty, jako je ptačí trus, pryskyřice nebo hmyz, aniž by narušily povrch laku. V kvalitním samoobslužném boxu se používají šetrné čisticí prostředky, které neobsahují fosfáty, formaldehydy, chlor nebo jiné škodlivé látky, které by mohly znečistit vodu nebo půdu.

Pravidelné mytí karoserie je nejenom vizitkou majitele, ale také důležitým nástrojem péče o automobil. Pravidelná péče prodlužuje životnost laku a karoserie. Letní měsíce navíc mohou být pro laky karoserií problém a takzvaně zapečený ptačí trus může způsobit poškození vrchní vrstvy laku. Mycí služby, ať už kartáčovou linku, bezkontaktní služby či některou z prémiových služeb jako doplňkovou službu pro zákazníky na čerpacích stanicích najdeme již dnes velmi často. Provozovatel pak myčku může využít i jako benefit pro ty zákazníky, jež potřebuje odměnit nebo motivovat. Myčky automobilů již nejsou jen pouhým doplňkem k základní službě čerpací stanice, ale mnoho obchodníků je využívá k získání zákazníka. A to nejen čerpací stanice, ale stále více i třeba nákupní centra či retailové parky. Rozšiřují totiž nabídku a přivádějí další zákazníky. Každý však očekává kvalitu v nabídce této služby a nároky lidí rostou.
Portálové mycí linky jsou i přes růst popularity dalších možností stále ještě nejrozšířenější možností mytí automobilu. Jejich hlavní výhodou je pak pohodlí. Zakoupení programu mytí, nájezd a výjezd, sklopení zrcátek či odmontování antény jsou u této varianty jedinými fyzickými aktivitami. Mezi další výhody pak patří široká škála programů dle druhu znečištění vozidla nebo přání řidiče. Od základních jako je oplach vodou a mytí kartáči, přes pokročilé s voskem nebo mytím kol, až po prémiové s použitím nanovosku a mytím podvozku. „Pokud se chtějí myčky odlišit od konkurence, musí nabízet zákazníkům něco navíc. Novým řešením je například modrá aktivní pěna či parfemovaná kosmetika,“ doplňuje Emir Čorič ze společnosti Kärcher.