Lexus měl v létě rekordní prodeje. V Česku představil LC 500 Convertible

Prémiové značce Lexus se letos daří. Navzdory koronavirové krizi uzavřela od začátku roku již 287 prodejních smluv, což je jen o 4 procenta méně než ve srovnatelném období loni. Celkové registrace od ledna do srpna dosáhly 279 vozů, v létě byly rekordní. I když celý trh poklesl kvůli pandemii o čtvrtinu, dopad na prémiovou značku Lexus byl mnohem nižší. „Obecně byl dopad koronaviru na luxusní a prémiové značky nižší než na mainstreamový trh, což se projevilo i u Lexusu. Po výpadku způsobeném nouzovými opatřeními vlády v dubnu a květnu dosáhla značka v létě rekordní prodeje v rámci daných měsíců, a to přes 30 vozů měsíčně. V září to bylo dokonce 41 prodaných aut," říká manažer značky Lexus v ČR Jakub Květoň.

Nejprodávanějším modelem na českém trhu je SUV NX, následuje větší RX a městský crossover UX. Hned za nimi je elegantní manažerský sedan ES. Naprostá většina prodaných vozů disponovala hybridním pohonem. Vozy kategorie SUV a crossovery v současnosti tvoří asi dvě třetiny prodejů značky Lexus. Celkově jich automobilka již celosvětově od roku 1996 prodala přes 5 milionů. Japonský výrobce prémiových vozů nabízí svá SUV a crossovery na 90 trzích celého světa. Na evropském trhu se značce Lexus rovněž dařilo. V červenci prodeje vzrostly v teritoriu Evropy včetně Ruska, Turecka a některých asijských zemí o 10 procent na 7376 vozů. Od začátku roku Lexus prodal v Evropě již 36 971 vozů.

Představení nového LC 500 Convertible je důležitou součástí prezentace značky v exkluzivním prostředí zámku Chateau Mcely. Spojení designu Lexus a jednoho z nejluxusnějších hotelů v Česku není náhodné. Rodina Cusumano, která zámek vlastní, jezdí ve vozech Lexus již řadu let a od loňska jezdí ve vozech Lexus v případě potřeby i hosté zámku. Filozofie Chateau Mcely je navíc velmi podobná japonské filozofii pohostinnosti zvané Omotenashi. Jde tedy o partnerství, které vzešlo z dlouhodobé náklonnosti obou značek a jejich vzájemném respektu. Historie zámku sahá do roku 1654, po několika šlechtických rodech včetně Thurn-Taxisech jej po komunistickém převratu využívala ministerstva zahraničí a vnitra a objekt pozvolna chátral. Manželé Cusumano jej odkoupili v roce 2001 a postupně mu vrátili jeho vznešenou podobu.