Peugeot 408 vyniká především svou dynamickou siluetou fastbacku a nezaměnitelným stylem, který se vymyká současným kategoriím. Postoj šelmy je pro modely značky typický. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie a dokonale tak splývá s přední částí vozu, je přerušena novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Překvapivý je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nebývalou dynamiku. Model 408 stojí pevně na velkých kolech o průměru 720 mm. Dvacetipalcové ráfky mají nezvyklý geometrický design. Peugeot 408 svým předním světelným podpisem ve tvaru tesáků a zadními světly ve tvaru tří drápů dokonale zapadá do rodiny Peugeot. Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.
Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 k a benzinový motor o výkonu 130 k. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Za několik měsíců od uvedení těchto pohonů na trh bude následovat plně elektrická verze. Konstruktéři vozu Peugeot 408 se zaměřili především na efektivitu. Kombinací vynikající aerodynamiky, poměrně malé hmotnosti (od 1 396 kg) a úsporných motorů bylo dosaženo pozoruhodně nízké spotřeby energie, a to jak u verzí s hybridním pohonem, tak u verze se spalovacím motorem o výkonu 130 k. Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.