Nové Porsche 911 GT3 RS se netají svými záměry: je nekompromisně navrženo pro maximální výkon. Supersportovní vůz s výkonem 386 kW (525 k) plně využívá technologie a koncepty z motoristického sportu. Kromě vysokootáčkového motoru s atmosférickým plněním, závodní DNA a inteligentní, lehkou konstrukcí, jsou to především systémy chlazení a aerodynamiky, které jej nejvíce spojují s jeho motorsportovým bratrem – modelem 911 GT3 R.
Základem pro výrazné zvýšení výkonu je koncept centrálního chladiče – myšlenka, která byla poprvé použita u vítězného speciálu 911 RSR z Le Mans a následně v modelu 911 GT3 R. Namísto uspořádání se třemi chladiči, které známe z předchozích vozů, nové Porsche 911 GT3 RS spoléhá na velký šikmý centrální chladič v přídi vozu. Je umístěn tam, kde je u běžných modelů 911 zavazadlový prostor. Toto řešení umožnilo využít zbylý prostor po stranách k integraci aktivních aerodynamických prvků. Plynule nastavitelné segmenty předního a dvoudílného zadního křídla v kombinaci s řadou dalších aerodynamických opatření znamenají celkový přítlak 409 kg při rychlosti 200 km/h. To znamená, že nové Porsche 911 GT3 RS generuje dvakrát větší přítlak než jeho předchůdce (generace 991.2) a třikrát větší než současný typ 911 GT3. Při rychlosti 285 km/h je pak celkový přítlak 860 kg.
Poprvé v sériovém voze Porsche se zde objevuje systém redukce odporu vzduchu (DRS). Po stisku tlačítka systému DRS se křídla v určitém provozním rozsahu zploští a díky nižšímu odporu vzduchu je dosahovaná rychlost na rovných úsecích vyšší. Nechybí ani funkce aerodynamické brzdy: prvky předního a zadního křídla se nastaví na maximum tak, aby byl odporem vzduchu vytvořen co největší zpomalovací efekt, což pomáhá už tak vysoce výkonným kolovým brzdám.
Vzhled nového modelu 911 GT3 RS se vyznačuje velkým počtem funkčních aerodynamických prvků. Nejvýraznějším rysem sportovního vozu GT je zadní křídlo ve tvaru „labutího krku“, které je výrazně větší ve všech směrech. Zadní křídlo se skládá z pevného hlavního křídla a horního, hydraulicky nastavitelného prvku křídla. Poprvé u sériového vozu Porsche je horní okraj zadního křídla vyšší než střecha vozu. Příď modelu 911 GT3 RS navíc již nemá klasický spoiler – místo toho je vybavena předním splitterem, který rozděluje vzduch proudící přes něj a pod ním. Boční lišty přesně směrují vzduch ven. Větrání předních podběhů zajišťují žaluzie v předních blatnících, vstupy vzduchu za předními koly ve stylu kultovního modelu 911 GT1, který vyhrál 24 hodin Le Mans, snižují aerodynamický tlak v podbězích. Boční lišty za sáním zajišťují, že vzduch proudí na bok vozu. Vzduch z centrálně umístěného chladiče pak proudí velkými „nozdrami“ v přední kapotě. Žebrování na střeše dále odvádí vzduch ven a zajišťuje chladnější teplotu sání v zádi vozu. V novém modelu 911 GT3 RS se otvory v zadním bočním panelu používají výhradně ke zlepšení aerodynamiky a nikoliv k nasávání vzduchu do motoru. Zadní podběh je také vybaven sáním pro optimalizované proudění vzduchu. Zadní difuzor pochází z 911 GT3 a byl mírně upraven.
Modely 911 GT3 RS nabízí tři jízdní režimy: Normal, Sport a Track. V módu Track lze základní nastavení individuálně upravit. Kromě jiných nastavení lze odskok a kompresi tlumičů předních i zadních nastavit samostatně a v několika fázích. Zadní diferenciál lze také nastavovat a to pomocí otočných ovládacích prvků na volantu. Provádí se to rychle a intuitivně, s konceptem ovládání a zobrazení vypůjčeného z motorsportu: čtyři samostatné otočné ovladače a tlačítko DRS jsou umístěny na volantu. Tyto otočné ovladače jsou jasně zobrazeny prostřednictvím grafiky na sdruženém přístroji během procesu nastavení. Model 911 GT3 RS je vybaven „track screenem“, tak jak je známo z modelu 911 GT3. Stisknutím tlačítka může řidič zredukovat zobrazení digitálních displejů na dvou 7“ bočních obrazovkách pouze na základní informace. Ukazatele řazení nalevo a napravo od analogového otáčkoměru byly rovněž převzaty z GT3.
4,0 litrový vysokootáčkový motor s atmosférickým plněním byl ve srovnání s modelem 911 GT3 dále optimalizován. Zvýšení výkonu na 386 kW (525 k) je dosaženo především novými vačkovými hřídeli s upravenými profily. Technologie sání a pohonu ventilů pochází z motorsportu. Sedmistupňová dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK) má kratší stálý převod než 911 GT3. Přívody chladicího vzduchu na podvozku zajišťují, že převodovka vydrží i extrémní zatížení při častém používání na trati. Model 911 GT3 RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a na sedmý rychlostní stupeň dosahuje maximální rychlosti 296 km/h. Na přední nápravě jsou použity hliníkové monoblokové brzdy s pevným třmenem a šesti pístky, kotouče mají průměr 408 mm. Ve srovnání s 911 GT3 se průměr pístku zvýšil z 30 na 32 mm. Kromě toho byla tloušťka kotoučů zvýšena z 34 na 36 mm. Zadní náprava je i nadále vybavena brzdovými kotouči o průměru 380 mm a čtyřpístkovými brzdami s pevným třmenem. Na přání se pak dodává keramická kompozitní brzdová soustava PCCB se 410mm kotouči vpředu a 390mm kotouči vzadu. Nové Porsche 911 GT3 RS je standardně vybaveno kovanými koly s centrální maticí z hliníku. Silniční sportovní pneumatiky o rozměrech 275/35 R 20 vpředu a 335/30 R 21 vzadu zajišťují vysoký mechanický grip.