Dacia, která od svého vzniku neustále ruší zavedené zvyklosti, se dnes představuje v nové podobě a je stále více sebevědomá, současná a autentická. Začíná se psát nová kapitola v historii Dacie.
Ve svém strategickém plánu z počátku roku 2021 Dacia oznámila: Započíná se nová etapa její historie! Dnes nabývá konkrétní podoby se změnou její image: nové logo, nový znak, nové barvy, nové území ... aniž by však popírala své kořeny. Recept, který je zdrojem úspěšnosti značky, zůstává stejný, ale dnes se značka představuje v nové podobě, aby potvrdila své přednosti spočívající v jednoduchosti, autentičnosti a síle, a to stále za přijatelnou cenu. Generální ředitel Denis Le Vot definuje Dacii jako „značku, která neustále znovu definuje to nejdůležitější v automobilovém průmyslu“. Značka, která spojuje „dostupné“ a „atraktivní“.
Renesanci Dacie ztělesňuje nový logotyp a nový znak, symboly jednoduché značky, která se prosazuje. Oba dva tyto prvky byly vytvořeny vlastním týmem designerů s cílem vyjádřit podstatu značky, základ Dacie od jejího vzniku. Logotyp, který je hlavní součástí nové vizuální identity, vyvolává na první pohled dojem síly a stability. Kresba písmen je záměrně minimalistická – D je obrácené C – s cílem vizuálně vystihnout střídmého a mazaného ducha značky. Tato geometrická forma logotypu zanáší do sledu písmen pohyb inspirovaný mechanikou. Pokud jde o základ loga, tak znak představuje spojení D a C jakožto dvou dílů, které jsou spojeny a které vytvářejí dohromady článek řetězu, symbol pevnosti a spojení. Znak, který je výrazným grafickým prvkem, umožní snadno, a dokonce i na dálku rozpoznat značku. Oba dva silné prvky jsou jednoduché a čitelné a vypadají přirozeně, aby s jistotou připomínaly solidnost vozidel
Dacia, která jsou každodenním společníkem pro miliony zákazníků. Celá grafická forma je záměrně očištěná, aby připomínala, že Dacia je značkou, která se soustřeďuje na to nejdůležitější. Různé prvky tvořící grafickou formu přispívají ke koherenci celku a současně umožňují vytvořit doplňkové digitální obsahy. V rámci celkového duchu značky je tento grafický systém současně silný a flexibilní. Například úkolem špičky vytvořené v logotypu písmenem D je nasměrovat pohled na to nejdůležitější a vyjádřit pohyb značky zaměřené jednoznačně na budoucnost.
Barevná paleta, která se soustředí kolem zelené khaki, evokuje blízkost s přírodou, která je výrazným orientačním bodem pro naše zákazníky i terén, kde vozidla Dacia, jako ikonický Duster, plně využijí své schopnosti. Od června 2021 bude nová identita značky prezentována na různých komunikačních kanálech: weby značky, reklama, brožury ... Prodejny Dacia budou na novou identitu značky přecházet postupně od začátku roku 2022. Pokud jde o vozidla, tak na nich bude nové logo a znak od druhého pololetí roku 2022.