Dacia otevírá objednávky na nový model Logan

Dacia se více než kdy jindy soustředí na skutečné potřeby svých zákazníků a nabízí vozy jednoduché, prostorné, spolehlivé, robustní, bez zbytečné výbavy a za nepřekonatelnou cenu. Nebývalé souvislosti posledních měsíců rovněž poněkud urychlily vývoj započatý již před několika lety: mnoho lidí bylo nuceno zamyslet se nad svou udržitelnou spotřebou a vrátit se k tomu podstatnému. Přitom se dále utvrzovali v potřebě mobility a volnosti. Stále více zákazníků přistupuje ke koupi automobilu pragmaticky. Na tuto potřebu odpovídá Dacia již více než 16 let nabídkou dostupných automobilů za odpovídající cenu.

Sandero, Sandero Stepway a Logan tuto DNA Dacie ztělesňují. Sandero se od r. 2017 stalo emblematickým modelem a bestsellerem jako nejprodávanější soukromý vůz v Evropě. Je také nejprodávanějším modelem Dacie s více než 2,1 miliony vozů celkem, čili 32 % prodejů značky od r. 2004. Sandero Stepway, městský crossover, představuje 65 % těchto vozů, tedy více než 1,3 miliony vozů. S novým Sandero, Sandero Stepway a Logan inovuje Dacia svoji nabídku v segmentu vozidel do města a víceúčelových kompaktů, odpovídajících všem potřebám uživatelů. Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a víceúčelové, aniž by ustupovaly ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti a nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG. Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou inovovaným ztělesněním ducha svých předchůdců. Při stále nízké ceně představují více než dříve nové dostupné modely s nejlepším poměrem hodnota/cena na trhu.

Zcela nový design Nového Loganu je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u Nového Sandera. Nový Logan je rodinný vůz, který pečuje o svou posádku. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s lze dle libosti rozložit. Má nastavitelnou délku o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli. Zavazadlový prostor Nového Loganu je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 dm3 (VDA) větší o 18 dm3 . Pro srovnání : jeho objem je o 200 litrů větší než u Nového Sandera. Prousnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů. Nový Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo na handsfree kartě. Zavazadlový prostor se zavírá manuálně.

Kvalitnější čalounění sedadel, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku. Aby řidič mohl zaujmout lepší polohu pro řízení, může nyní nastavovat sedadlo na výšku (+/- 35 mm) a volant na výšku (+/- 2.1°) i podélně (+/- 25 mm), a na přání může zvolit středovou loketní opěru. Řadicí páka byla zkrácena. Řízení má variabilní 100 % elektrický posilovač pro zvýšení komfortu, zejména pro manévrování ve stísněném prostoru a při parkování (o 36 % menší úsilí oproti předchozímu Sanderu).

Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (podle verze na přání odnímatelný), displej palubního počítače, ovladače tempomatu a omezovače rychlosti na volantu a automatické rozsvícení světe díky světelnému senzoru. Řidič tak může pohodlně a bezpečně sledovat provoz na silnici bez zbytečného rozptylování. Nová automatická klimatizace s digitálním zobrazením, vyhřívaná přední sedadla, handsfree karta včetně dálkového otevírání zavazadlového prostoru, elektrická parkovací brzda, zadní parkovací kamera, parkovací senzory vpředu i vzadu a dešťový senzor jsou k dispozici sériově nebo na přání, podle jednotlivých stupňů výbavy.

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Nový Logan TCe 100 LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím : 40litrové na LPG, čili o 8 litrů více než předchozí generace, a 50litrové na benzín. U Dacie spojuje LPG jednoduché použití, příjemné řízení, vyšší výkon, snížení emisí CO2 a velký dojezd. V některých zemích je dvoupalivový pohon benzín/LPG předmětem pobídkových opatření nebo daňových úlev, například nízká kupní cena paliva u pumpy, zrušení ekologických poplatků či provoz bez omezení.