Při příležitosti příchodu nových modelů BMW M3 Competition a BMW M4 Coupé Competition k sobě v Bavorsku postavili pět předchozích generací, které reprezentují více než 35 let od vzniku tohoto fascinujícího sportovního vozu. Několik měsíců velkého očekávání po zveřejnění prvních zpráv v médiích týkajících se nejrychlejšího modelu řady 3 se svět konečně dočkal na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1985. BMW M3 (E30) se stalo skutečným vozem snů několika dalších generací nadšenců vysokovýkonných automobilů. V posledních 35 letech je to také referenční a nezpochybnitelný lídr v segmentu sportovních vozů své kategorie. Z E30 je v současné době velmi zajímavý investiční veterán.
Pro inženýry divize BMW M – v té době známé jako BMW Motorsport – nebylo snadné vytvořit model, který se měl v budoucnu stát ikonou své značky: jeho vývoj musel být přizpůsoben velmi krátkému termínu a navíc měl nést na svých bedrech odpovědnost a sloužit jako základ pro homologaci závodních variant skupiny A. BMW M3 Group A se brzy stalo nejúspěšnějším cestovním závodním vozem a nakonec vzniklo v ne méně než 17 970 kusech. Výjimečné číslo vzhledem k tomu, že cílem, v souladu s předpisy FIA, bylo vyrobit 5000 vozů.
Tak se zrodil hrdina, který ztělesňuje a přenáší hodnoty BMW M během 35leté historie ságy M3 do pěti dalších generací, jejíž poslední zástupce, M3/M4 Competition, zanedlouho vstoupí na trh, kde si hodlá udržet svoji vedoucí pozici ve skupině vysokovýkonných vozů střední třídy.