Přišli, viděli, zvítězili: i tak lze popsat úspěšný návrat do závodění Andrease Mikkelsena a jeho spolujezdce Ola Fløenea. Za volantem vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo nasazeného týmem Topp Cars Rally Team tato norská posádka vybojovala vítězství v Maďarské rallye, která byla čtvrtou soutěží letošního FIA Mistrovství Evropy v rallye. Oliver Solberg (S) a spolujezdec Aaron Johnston (IRL), jedoucí za podpory ŠKODA Motorsport s podobným vozem, avšak provozovaným týmem Eurosol Racing Team, skončila na čtvrtém místě. Po dvojici defektů během první etapy se nakonec na zmíněné umístění probojovali stíhací jízdou a získali tak cenné body do hodnocení ERC1 Junior.
V roce 2017 jel Andreas Mikkelsen v barvách ŠKODA Motorsport FIA Mistrovství světa v kategorii WRC2. Zvítězil ve své kategorii v Rallye Monte Carlo a Francouzské rallye, v druhé z nich navíc skončil na pozoruhodném sedmém místě v celkové klasifikaci mezi výkonnějšími vozy WRC1. S vozem ŠKODA FABIA S2000 v letech 2011 a 2012 vyhrál Intercontinental Rally Championship (IRC). Na Maďarské rallye, která byla čtvrtým kolem letošního FIA Mistrovství Evropy, se společně se svým spolujezdcem Ola Fløenem vrátil k české automobilce.
Již po několika testovacích kilometrech se Mikkelsen cítil za volantem vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, připravené maďarským týmem Topp Cars Rally Team, jako doma. „Za volantem vozu ŠKODA se cítím skvěle a jsem zde pro vítězství,“ prozradil před startem Mikkelsen své úmysly. Splnil, co si předsevzal, když se po druhé rychlostní zkoušce soutěže dostal do vedení. Nakonec vyhrál pět z devíti rychlostních zkoušek sobotní etapy. I během druhé etapy pokračovala dominance dvojice Mikkelsen a Fløene, která nakonec zvítězila s náskokem více než jedné a půl minuty.
Během první etapy Maďarské rallye měl Oliver Solberg (S) méně štěstí. Po šesti rychlostních zkouškách se svým spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL) vedl hodnocení ERC1 Junior a v celkové klasifikaci byl na třetím místě. Po defektu, který jej postihl na sedmé rychlostní zkoušce, se však kvůli časové ztrátě přibližně 45 sekund propadl na páté místo. Další prázdná pneumatika na poslední sobotní rychlostní zkoušce znamenala další časovou ztrátu, tentokrát více než jednu minutu, která švédsko-irskou dvojici poslala na devátou pozici. „Tyto rychlostní zkoušky opravdu nepatří k těm jednoduchým. Jsou to krásné silnice, ale neustále se mění přilnavost a druh povrchu – z bláta na ještě více bláta a pak náhle na sucho a mokro – tím je všechno hodně složité,“ řekl Solberg. „Opravdu nevím, jak se mi oba defekty staly. Upřímně řečeno, držel jsem se uprostřed silnice.“
Další posádka jedoucí s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo ve složení Emil Lindholm a Mikael Korhonen měla ještě větší smůlu. Finové na poslední rychlostní zkoušce dne uvízli a museli odstoupit ze čtvrté pozice.
Oliver Solberg a Aaron Johnston se během druhého dne soutěže prokousávali startovním polem vzhůru. Druhý den dojeli na druhém místě, což je posunulo na celkově čtvrtou pozici. „Auto i tým Eurosol Racing Team Hungary byly perfektní,“ řekl 19letý jezdec. „Spolupracovalo se nám velmi dobře a na voze jsme udělali několik změn v nastavení, které v průběhu víkendu opravdu zvýšily naši rychlost.“ Solberg dojel v ERC1 Junior na třetím místě a do hodnocení této třídy díky tomu získal cenné body.
Mikkelsen spolu se Solbergem vyhráli devět ze 16 rychlostních zkoušek Maďarské rallye, čímž jasně ukázali rychlost a schopnosti vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo v její třídě.