Nové BMW M 1000 RR

Nové BMW M RR: Ryzí závodní technologie pro ty nejvyšší nároky na výkon v motorsportu a na silnici. 
BMW Motorrad již na konci roku 2018 představilo úspěšnou strategii nabídky M modelů a od té doby nabízí M volitelnou výbavu a díly M Performance. Novým BMW M 1000 RR – dále jen zkráceně M RR – si svou světovou premiéru odbývá první M model od BMW Motorrad postavený na základech motocyklu S 1000 RR (zkráceně RR). BMW Motorrad se řídí filozofií nejsilnějšího písmene na světě: M po celém světě znamená úspěch v automobilových závodech a fascinaci vysoce výkonnými modely BMW a je zaměřeno na zákazníky s obzvláště vysokými nároky na výkon, exkluzivitu a individualitu.

Nové M RR, jehož výkon dosahuje 156 kW (212 k), pohotovostní hmotnost činí pouze 192 kg a podvozek a aerodynamika jsou navrženy pro maximální výkony na závodním okruhu, splňuje nejvyšší očekávání v top segmentu superbiků. 

M křidélka a vysoká přední kapotáž. Později na brzdách a rychleji na plynu díky aerodynamickému přítlaku bez jakéhokoli snížení maximální rychlosti.
Při vývoji M RR byla rozhodujícím bodem v technických specifikacích aerodynamika. Kromě maximální rychlosti, která je tak vysoká, jak je to jen možné, a absolutně nezbytná pro vítězství v závodech, byl v technických specifikacích pro M RR další úkol: docílit nejlepšího možného kontaktu kol s vozovkou, a to zejména při akceleraci. Z lakovaného karbonu vyrobená M křidélka na přední kapotáži, která byla vyvinuta intenzivním testováním na závodním okruhu a ve větrném tunelu BMW Group, tento scénář zohledňují, protože vytvářejí dodatečný aerodynamický přítlak, a tedy další zatížení kol podle rychlosti. Další přítlak na předním kole působí proti jeho nadzvedávání, kontrola trakce méně zasahuje, více hnací síly se přemění v akceleraci a jezdec dosahuje rychlejších časů na kolo. Účinek křidélek je patrný také v zatáčkách a při brzdění, protože přítlak umožňuje pozdější brzdění a zajišťuje zvýšenou stabilitu v zatáčkách.

První použití M brzd u BMW Motorrad a také standardně dodávaná M karbonová kola.
Nové M RR je prvním motocyklem BMW vybaveným M brzdami – jako M automobily od BMW M GmbH. Brzdy vzešly přímo ze zkušeností se závodními brzdami závodních strojů BMW Motorrad v Mistrovství světa superbiků a nabízejí maximální odolnost proti vadnutí a citlivou ovladatelnost. M brzdové třmeny jsou zvenku lakovány modrou barvou v kombinaci s logem M. S M karbonovými koly má nové M RR více high-tech komponentů pro maximální výkon na závodním okruhu a silnici.

Multifunkční přístrojový štít s dokonale čitelným 6,5palcovým TFT displejem a OBD rozhraní, které lze použít s aktivačním kódem pro senzor GPS zasílající údaje do přístrojů, a M GPS stopky. Přístrojový štít nového M RR má stejný základní design jako RR a úvodní M animaci. Aktivační kód, který je součástí volitelné výbavy (součást paketu M Competition), lze použít k poskytnutí komplexního datového materiálu pro použití M GPS stopek a GPS senzoru zasílajícího údaje do přístrojů (originální příslušenství pro motocykly BMW Motorrad) přes rozhraní OBD přístrojového štítu. 

Zrozeno pro závody: M design a dynamické tvary M RR naznačují ultimativní výkony na závodním okruhu. Nové M RR zdůrazňuje své závodní geny kombinací světle bílé pastelové barvy a barevného schématu M Sport v základních barvách, tedy světle modré, tmavě modré a červené. Dalšími prvky M RR jsou kryty motoru v granitově šedé barvě a černě lakované víčko palivové nádrže. 

Designově a technologicky nekompromisní: M RR s paketem M Competition. Pro ty, kteří stále nejsou spokojeni se standardně vybaveným novým M RR, a pro znalce závodní technologie a sportovce v jedné osobě nabízí paket M Competition fascinující směsici prvotřídních komponentů. Paket M Competition obsahuje kromě softwaru M GPS stopek a příslušného aktivačního kódu také paket frézovaných dílů, M karbonový paket a o 220 g lehčí zadní kyvné rameno, tření odolný, bezúdržbový a průmyslovým diamantem DLC potažený řetěz M Endurance a paket spolujezdce s krytem jeho sedla. 

Přednosti nového BMW M 1000 RR v bodech.

„Naše standardní ‚dvojité R‘ je známkou skutečné převahy – jak v závodech téměř sériových motocyklů, tak na běžných silnicích. S modelem M RR se nám ho podařilo překonat v každé ohledu. Je lehčí, rychlejší, jednoduše konzistentně vylepšený pro maximální výkon – což je cítit od prvního metru. Vzhledem k obsahu nového produktu a extrémně krátké době vývoje tomu sám nemohu uvěřit.“ 
Stephan Loistl, vedoucí projektu M 1000 RR

• Čtyřválcový motor M RR založený na závodním motoru RR. Ještě vyšší výkon, vyšší točivý moment ve středním pásmu otáček a o 500 1/min výše umístěný omezovač. 

• Výkon 156 kW při 14 500 1/min, a tedy o 4 kW více než v případě RR. Maximální točivý moment 113 Nm při 11 000 1/min. 

• Nový, o 12 g lehčí kovaný píst se dvěma stíracími kroužky, přizpůsobené spalovací prostory a kompresní poměr zvýšený na 13,5. Užší a lehčí vahadla.

• Leštěné sání s novou geometrií a technologie BMW ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů.

• Titanové výfukové ventily s novými pružinami, užší a o 6 % lehčí vahadla a vylepšené vačkové hřídele.

• Velmi lehký, kompaktní blok motoru s delšími a o 85 g lehčími titanovými ojnicemi od firmy Pankl pro nižší tření a nižší hmotnost. 

• Antihoppingová spojka bez samostavění pro optimální Launch Control. 

• Optimalizovaný rozdělený systém sání s kratšími sacími kanály pro optimalizovanou výměnu spalin ve vysokých otáčkách.

• Nový, 3657 g vážící výfukový systém se svody, předním tlumičem a zadním tlumičem z titanu.

• M křidélka a vysoká přední kapotáž. Později na brzdách a rychleji na plynu díky aerodynamickému přítlaku bez jakéhokoli snížení maximální rychlosti.

• Jízdní režimy „Rain“, „Road“, „Dynamic“, „Race“ a „Race Pro 1-3“ a nejnovější generace dynamické kontroly trakce DTC a DTC kontrola zvedání předního kola se šestiosým senzorem.

• Dvě nastavitelné charakteristiky škrticí klapky pro optimální odezvu. Motorová brzda nastavitelná ve třech úrovních v režimu „Race Pro“.

• Shift Assistant Pro pro rychlé řazení na vyšší i nižší stupně bez použití spojky. Kulisu řazení lze jednoduše otočit pro použití na závodním okruhu.

• Funkce Launch Control pro perfektní start do závodu a Pit-Lane-Limiter pro správnou rychlost v boxové uličce.

• Hill Start Control Pro pro pohodlné rozjezdy do kopce. 

• Konstrukce podvozku upravená pro použití na závodním okruhu s upravenou geometrií, optimalizovaným rozložením zatížení kol a větším rozpětím nastavení uchycení kyvného ramene.

• Optimalizovaná obrácená teleskopická vidlice (upside-down) a přepracovaná středová pružina s kinematikou zavěšení zadního kola Full Floater Pro.

• M brzdy poprvé na modelu BMW Motorrad: M RR s maximálním brzdným výkonem pro závodní okruh.

• M karbonová kola: prvotřídní high-tech komponenty pro maximální výkon na závodním okruhu a silnici.

• Multifunkční přístrojový panel s dokonale čitelným 6,5palcovým TFT displejem a OBD rozhraní, které lze použít s aktivačním kódem pro senzor GPS zasílající údaje do přístrojů a M GPS stopky.

• Lehká M baterie, USB nabíjecí port v zadní části, výkonné LED podsvícení, elektronický systém pro udržování rychlosti a vyhřívané rukojeti.

• M design a dynamické tvary M RR naznačují ultimativní výkony na závodním okruhu.

• Paket M Competition se stopkami M GPS stopek a aktivačním kódem, paket M frézovaných dílů, M karbonový paket, stříbrné, o 220 g lehčí kyvné rameno, tření odolný, bezúdržbový a průmyslovým diamantem DLC potažený řetěz M Endurance a paket spolujezdce s krytem jeho sedla

• Rozsáhlý seznam volitelného příslušenství a volitelné tovární výbavy.