TOYOTA GAZOO Racing míří na Rallye Sardinie obhájit vedení

Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) již míří na italskou Sardinii na šesté kolo sezóny WRC 2020, které se pojede ve dnech 8.-11. října. Cílem je obhájit vedoucí postavení v šampionátu soutěžních jezdců i továrních týmů. Elfyn Evans po svém vítězství v Turecku vede o 18 bodů v žebříčku před stájovým kolegou Sébastienem Ogierem, o dalších devět bodů pak zaostává nováček týmu Kalle Rovanperä.

Italská rallye na Sardinii se v posledních sezónách tradičně pořádala v červnu, avšak z důvodu koronavirové pandemie byla poprvé od roku 2012 odložena na podzimní termín. Pro uvedenou rallye jsou typické rychlé a úzké cesty s jemným písčitým povrchem, který ustupuje s každým projíždějícím vozem a mění se v kamenitou trať s vyjetými kolejemi. Pozdější termín konání zároveň znamená, že teploty nebudou tak vysoké jako obvykle a může se spustit i déšť.

Po cvičných jízdách ve čtvrtek odpoledne bude rallye startoval v pátek ráno dvojicí erzet (Tempio Pausania a Erula–Tula), v obou případech absolvovaných dvakrát. Po odpolední přestávce na servis v Algheru budou následovat další dva měřené úseky: Sedini–Castelsardo a Tergu–Osilo. Tyto si jezdci zopakují i o 24 hodin později společně s podobným formátem sobotních jízd po dvou průjezdech erzet Monte Lerno a Coiluna–Loelle. Nedělní program je identický jako v roce 2019 a pořádá se na západním pobřeží Sardinie nedaleko Alghera: měřené úseky Cala Flumini a Sassari–Argentiera budou jezdci projíždět dvakrát.

Citace:

Tommi Mäkinen (šéf týmu)
„Máme solidní postavení v obou šampionátech, ale vše je stále otevřené, takže se musíme soustředit na vlastní jízdu a tlačit na pilu, abychom vybojovali tolik bodů, kolik jen bude možné. Sardinie zpravidla není místem, kde byste v pátek chtěli vyjíždět na trať jako první, což je případ Elfyna, za nímž hned pojede Seb. Tentokrát budou z těchto pozic muset startovat ve všech erzetách po celý den. Ale letošní pozdější datum konání by nám mohlo pomoci, protože nelze vyloučit déšť. Tak či onak, s podmínkami na Sardinii se s jistotou vypořádáme a jsme připraveni využít na maximum potenciál, který jsme tam v minulosti předvedli.“

Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 17)
„Rallye na Sardinii mám rád, ale tentokrát tam budeme soutěžit v jiném ročním období než obvykle, takže tato výzva nemusí odpovídat tomu, na co jsme zvyklí. Proto byla důležitá naše příprava v podobě testování, které jsme tam absolvovali v minulém týdnu. V této roční době bude počasí méně spolehlivé než normálně a na ostrově jako Sardinie se i tak může velmi rychle změnit. Při testování nám celkem dost sprchlo a podmínky na trati se během několika málo minut zcela proměnily. V šampionátu je vše stále otevřené, takže ze sebe musíme vydat to nejlepší, abychom na Sardinii získali maximum bodů.“

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)
„Když na nějaké rallye finišujete tak radostně, jako se nám to podařilo v Turecku, je to vždy velkou vzpruhou do dalšího kola. Vedoucí pozice v šampionátu je určitě příjemná, ačkoli je zároveň spojená s komplikací, protože na Sardinii budeme muset ostatním čistit trať. Tak to zkrátka je, ale nebude to pro nás o nic snazší – za předpokladu, že bude nadále panovat sucho, samozřejmě. Říjnový termín na Sardinii by mohl znamenat odlišnou předpověď počasí. Možná to bude trochu méně náročné z pohledu obutí, ale i tak budeme mít v něčem těžší rozhodování: Při některých průjezdech erzet musíme zvolit obutí pro první a druhý průjezd úseku bez vracení se do servisu, takže to bude velká výzva.“

Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69)
„V rámci testování na Sardinii před samotným podnikem jsem měl z vozu okamžitě dobrý pocit, který se ještě zlepšil poté, co jsme provedli několik změn, takže se na tuto rallye již těším. Na Sardinii při prvním průjezdu musíte zpravidla hodně čistit trať, takže tam bude důležité mít dobrý záběr. Na některých místech to může být dost drsné a při druhém průjezdu nás čekají hluboké vyjeté koleje, takže musíte vůz správně nastavit, abyste se vypořádali i s tímto. Asi budeme moci očekávat nějaké přeháňky, které mohou být i jen lokální – bude tudíž mokro jen na některých částech úseků. Informace od našich specialistů na počasí budou opravdu důležité, abychom věděli, zda bude pršet nebo ne a jaké obutí zvolit, zvláště když jsme se dozvěděli, že při dešti mohou být tyto úseky hodně kluzké.“

Jak to probíhalo vloni?
V roce 2019 tým na Sardinii dominoval a již sahal po vítězství, které mu však uniklo kvůli mechanické závadě, v jejímž důsledku Ott Tänak v posledním měřeném úseku nabral časovou ztrátu. Celkově pak dojel jako pátý, nicméně stále před hlavními soupeři v rámci šampionátu, čímž si vybojoval vedoucí pozici, které se po zbytek sezóny již nevzdal. Kris Meeke dojel jako osmý, zatímco Jari-Matti Latvala restartoval po nuceném odstoupení v první fázi závodu.